Erinevad pihustitüübid.

BMW piezopihustite rünnak ...
Uus testmasin ja palju erinevaid uusi võimalusi.

Erievad bensiinipihustitüübid...

Mitmepunktisissepritsepihustid e MPI

Kasutusele tulid karburaatormootorite järeletulijana kaheksakümnendatel. Nii nagu ajas ikka, sunnib tehnoloogiat arendama kasvavad nõuded keskkonnati gimuste ja kütusesäästlikkuse teema. MPI pihusti asub reeglina enne sisselaskeklappi. Tehnilise lahendusena kasutusel veel tänapäeva mootorratasel, mootorsaanidel ja muudel väiksematel tehnikaimedel. Töörõhk 2,5 - 4 bar.

Piezobensiinipihustid e PIEZO

Üha karmistunud keskkonnanõuete survel välja arendatud ja kasutusele võetud esmakordselt kahetuhandete alguses, seda esialgu eelkõige luksuslike ja võimsamate mootorite korral a la BMW, Mercedes Benz, tehnoloogia arengu tingis vajadus täpsema kütusekoguse ja hulga reguleerimisele. Ehk läbi kütusesäästlikuse saavutada suurem mootori võimsus. Aja möödudes on tehnoloogia muutunud odavamaks ja seeläbi on piezopihustid üha laialdasemalt kasutusel erivevates kaasaegsetes bensiinimootorites. 

Eelkõige on piezopihustid hinnatud nende töökiiruse ja täpsuse poolest. Tööpõhimõte seisneb piezoelektrilistel kristallidel, mis elektrivoolu rakendusel kahanevad või paisuvad peaaegu silmapilkselt, see võimaldab täpset kütusekoguse, pihustamiseaja ja pihustatava kütusekuju reguleerimist. Seeläbi jälle tõstetakse sisepõlemismootorites efektiivsust ja tahkete jääkosade vähendamist. Töörõhk 100 - 350 bar.

Kõik on ilus ja tore, kuid piezopihusti on kulukas mootoriosa ja aja jooksul kõik vananeb ja vajab puhastamist või halvemal juhul välja vahetamist. Uus piezopihusti võib maksta ca 800 EUR'i. ÕNNEKS saab piezopihusteid EDUKALT kontrollida ja puhastada Esrpresto OÜ bensiinipihustitestendis.

Bensiiniotsesissepritsepihustid e GDI

Ajaloost: esimesena võttis kasutusele Mitsubishi, varastel üheksakümnendatel. Rohkem kasutusel alates üheksakümnendate lõpust, kahetuhandete algusest. Automargid Toyota, Volkswagen, Mercedes Benz. Nii nagu elus ikka karmistunud keskkonnanõuded, kütusesäästlikkuse vajadus ja automootorite võimsuse kasv soodustas GDI tehnoloogia arengut. Alates 2010 juba standardina kasutusel. Lust ja lillepidu, üldjuhul vastupidavad tööosad automootoril. Saatuslikuks võib saada kütusekvaliteet ja kütusefilter jm võimalikud teemad.Vanematel tüüpidel töörõhk 20 - 200 bar, uuematel kuni 350 bar'i.

Veel pihustitüüpe, millega kokku puutunud:

Port Fuel Injection  P-FI , niisugune pihustitüüp veel Nissan Qasqai'lt. Madalsurve, asub sisselaskesüsteemis, odav ja lihtne süsteem.