On teada ja tuntud tõsiasi, et odavam on kontrollida kui hiljem tagajärgi likvideerida!!! Sama kehtib ka kliimasüsteemi kontrolli kohta.
Kliimasüsteemis oleva freoonikadu kuni 40 g peetakse loomulikuks kaoks. Olgu sellega kuidas on aga klimasüsteemis olevat freoonikogust peab kontrollima soovitavalt 1 kord kalendriaasta jooksul. Kliimasüsteemis olev kliimakompressor kulutab rohkem energiat kui kliimasüsteemis on vähem freooni. Seetõttu kulub ka rohkem kütust, teoreetiliselt. Ilmselt tavainimene sellest vahest aru ei saagi. Praktiliselt on kütusekoguse vahe minimaalne.
Autod on muidugi erinevad: kliendi väitel kui teme väikesel sõiduautol on 5 sõitjat sees ja kliimasüsteem järgi lülitada, siis ka autol on TOSS väljas.
Et kütust kokku hoida, siis jalakäimisega hoiab veel rohkem kokku !!!
Eraldi teema on see, kas odavam tuleb autojuhile lülitada kliimasüsteem välja ja sõita palavas autosalongis või kasutada töökorras kliimaseadet ja sõita MUGAVALT.
Kõige lihtsam on kontrollida: kas puhub külma või mitte. Väga tihti jääb SEE tunne kõrvade vahele. ÕHK ju liigub...