Kliimaseadme hooldus ja remont

Mõningaid tähelepanekuid autode kliimaseadmete teemal:

  1. autode mootorihooldust peetakse tavapäraseks, kuid kliimaseadmete hooldus on justkui unustatud, jahutab - järelikult töötab. KUID SEE POLE ALATI NIIMOODI !!!
  2. kliimasüsteemi kuivatifiltrit peab vahetama iga kahe kasutusaasta järel - niiskus kliimasüsteemi suuR vaenlane. Niiskus ja kliimakompressori töö ei sobi kokku. Reaalses elus on kuivati eluiga pikem, seda kas peab vahetama märkab juba autokliimaseadmega tegeleja
  3. 40 - 60 g külmaainet aastas peetakse loomulikuks kaoks - mida vähem jääb külmaainet kliimasüsteemi seda rohkem on tõenäoline, et kliimaseade ei hakka tööta
  4. külmaaine "vastutab" ka kliimasüsteemi õli transpordi eest - mis on vajalik liikuvate detailide määrimiseks
  5. kombinatsioon: liiga kõrge temperatuur - vähe külmaainet - vähe kliimaõli - on väga halb kombinatsioon
  6. kliimasüsteemi peab kasutama ka talvekuudel - sõltuvalt süsteemist, kas kliimasüsteem on automaatne või mitte - kliimasüsteem ei ole ainult suvekuudel sõitjatesalongi jahutamiseks, vaid talvekuudel ka liigse niiskuse kõrvaldamiseks
  7. soovitav on talvekuudel kliimasüsteem sisse lülitada mõned korrad kalendrikuus - a mõni minut. Sisselülitamine tagab ka kliimasüsteemiõli taasringluse kliimasüsteemis, tihendid peavad kauem vastu, autosalongist kaob liigniiskus
  8. veel parem, las kliimasüsteem töötab automaatikareziimil /kui olemasolev süsteem seda võimaldab/, siis pole endal muret ja meelespidamist. Kliimasüsteem kontrollib ise, millal on vaja töötada ja millal mitte. Millal on salongis liiga soe ja millal on liiga palju niiskust salongis
  9. kliimaseadmega saab ka sõiduvahendit kiiresti soojendada - süsteemi kasutatakse uuematel diiselmootoritega Subarutel
  10. kliimasüsteem pole mitte ainult mugavuseks, vaid ka turvalisuseks loodud. Mugav sõita, mugav olla - MUGAVAM LIIGELDA

uus kliimapump - prantsuse sõiduautole
Audi A4 kliimatoru - katki hõõrunud vastu sillatala.
Kinni keevitatud kliimatoru. Kliimatorude parandamine - stiilinäide.
Uus kliimavoolik on paigaldatud. Tegemist oli Ford Focusega aastast 1999. Kliimavoolik oli vastu plastikkatet katki hõõrunud. Kliimaseade hakkas tööle ja sõidurõõm soojal suvel - jahedas autos võis järkuda.
VW Passati uus kliimatoruotsik
Chrysler Voyager - renoveeritud kliimapump
Audi Allroad - kinnikeevitatud kliimatoru
Ideaalsed andmed, mida on vaja kliimapumbalt lugeda, et uus klimakompressor saaks tellitud

Tihe teema on kliimapumbaotsalaagrite vahetus. Põhjus kuullaagri kulumine. Kliimapumba kuullaagrite mõõdud:

  • BMW E39 1998/2,5d/105; VW Passat 2002/1,9tdi/96  - 70/104/44
  • Volvo V50 2006/1,6d/81; Ford Focus 2008/1,6d/66 - 70/110/40

Halvim juhus kliendilautole, mida oleme kohanud on olnud kliimapumbaotsalaagri kulumise tõttu ka kliimakompressori sidur purunemine. Esimene asi oli viltu ja see tekitas ka teise asja e kliimapumba otsasiduri purunemise. Mis puudutab hinnaklassi, siis kliimapumba siduri välavahetamine on peaaegu sama suur investeering kui uue kliimapuma soetamine.

27062019: kliendi kommentaar: muidu kliimaseade töötab aga KÜLMA EI TULE !!!

Kliimasüsteemi nupp on juba kulunud. Igapäevasest sisse/välja lõgistamisest.
Kõrgsurve keernupp.
Paigaldatud uus kliimakomressor.
Vana kliimakompressori purunemiskoht.

Volkswagen Passat 2013, kliimakompressor väsis ära.

Kliimasüsteemikuivati ei ole ilu pärast süsteemi loodud.
Magnetsiduriosa on oma teed läinud.